OŠ Anice Černejeve Makole

šola vedoželjnih, strpnih ...

pravičnih, solidarnih in odgovornih.

FOTOGALERIJA

ARHIV FOTOGALERIJE:

ŠOLSKO LETO 2020/21
ŠOLSKO LETO 2019/20
ŠOLSKO LETO 2018/19
ŠOLSKO LETO 2017/18
ŠOLSKO LETO 2016/17
ŠOLSKO LETO 2015/16

ŠOLSKO LETO 2021/22

POHOD TREH GENERACIJ

V petek, 13. 05. 2022, smo se učenci OŠ Makole, mladi planinci, cicibani planinci, starši, dedki in babice ter člani društva upokojencev Makole skupaj odpravili na medgeneracijski pohod okrog Sestrškega jezera. Po uri in pol zmerne hoje, prijetnega klepeta in opazovanja lepe narave smo si na cilju privoščili zaslužen počitek in malico iz nahrbtnika.

Petra Bercko Beranič, mentorica projekta Simbioza giba na šoli

MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V ATLETIKI

 V četrtek, 13. 5. 2022, je v Slovenski Bistrici potekalo  medobčinsko tekmovanje v atletik. Mladi atleti in atletinje so se pomerili v skoku v daljino,  tekih, skoku v višino, suvanju krogle, metu vortexa in štafeti. Našo šolo je zastopalo 15 atletov in prav vsak se je potrudil doseči kar najboljši rezultat v svojih disciplinah. Najboljši se bodo konec meseca pomerili še na področnem tekmovanju, ki bo potekalo na Ptuju.

Dobitnika medalj:

Larisa Kovačič: Skok v višino - 3. mesto

Jure Dacinger: Suvanje krogle - 3. mesto

 

MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V ULTIMATE FRIZBIJU

V torek, 3. 5. 2022, so se učenke in učenci naše šole udeležili 1. medobčinskega tekmovanja v Ultimate frizbiju. Tekmovanje, ki so ga organizirali člani ekipe Rubber Duckies iz Slovenske Bistrice, je potekalo na igrišču z umetno travo v Slovenski Bistrici. Sodelovalo je 7 osnovnih šol, med njimi tudi naša. Tekmovanje je potekalo na šestih igriščih, na katerih so igrali učenci od 6. do 9. razreda. Ekipo na igrišču sta sestavljala dva učenca in dve učenki. Naši učenci so bili zelo uspešni. 7. razred je osvojil 2. mesto, 6. in 8. razred pa 3. mesto. Čestitke!

Boštjan Stražišar

ULTIMATE FRIZBI

V sredo, 30. 03. 2022, je našo šolo obiskala ekipa Rubber Duckies iz Slovenske Bistrice. Učencem od 6. do 9. razreda so predstavili šport ultimate frizbi in njegova pravila.

Predstavitev športa je potekala na nogometnem travnatem  igrišču. Najprej smo se razdelili v pare oz. skupine po 3 ali 4 člane. Pokazali so nam različne vrste metov frizbija in razložili pravila igre. Na koncu je sledilo tekmovanje. Zmagala je skupina, ki je naredila več podaj ali pa je zaključila več podaj v končno cono. Kljub neugodnemu vremenu (veter) smo vsi uspešno prestali izziv.

Vsi pa smo se nekaj novega naučili ter spoznali nov šport, saj smo imeli odlične učitelje, ki so osvojili naslov državnih prvakov v ultimate frizbi.

Nina Galun

UTRINKI V 1. RAZREDU

MEDOBČINSKO DVORANSKO ATLETSKO  TEKMOVANJE

V MNOGOBOJU ZA MLAJŠE UČENCE

V torek, 22. 3. 2022, je v dvorani za zimski trening v Slovenski Bistrici potekalo tekmovanje v atletskem mnogoboju za mlajše dečke in deklice (6. in 7. razred). Učenci so tekmovali posamezno in ekipno. Tekmovanja se je udeležilo več kot 80 učencev iz občin Slov. Bistrica, Poljčane, Makole in Oplotnica. Tekmovanja so se udeležili tudi naši šesto- in sedmošolci, ki so tekmovali v štirih disciplinah: 60 m, skok v daljino, skok v višino in suvanje težke žoge.

OŠ Makole so zastopali:

  • dečki: Bor Vantur, Klemen Žolnir, Filip Kitak in Mai Dečman

Ekipno so mlajši dečki od skupno 11 ekip osvojili 5. mesto.

Naš najboljši tekmovalec med dečki je bil Bor Vantur, ki je med 40. tekmovalci osvojil 13. mesto.

  • deklice: Špela Pavlič, Sara Gajšek, Larisa Kovačič in Mia Dečman

Ekipno so mlajše deklice od skupno 12 ekip osvojili 8. mesto.

Naša najboljša tekmovalka med deklicami je bila Mia Dečman, ki je med 43. tekmovalkami osvojila 11. mesto.

Čestitamo!

Boštjan Stražišar

 

MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V VELESLALOMU

V sredo, 16. 3. 2022, je na Treh Kraljih potekalo tradicionalno medobčinsko tekmovanje v smučanju. Osnovnošolci iz občin Slov. Bistrica, Makole, Poljčane in Oplotnica so se pomerili v eni vožnji veleslaloma. V zahtevnih že spomladanskih razmerah se je na veleslalomsko progo podalo 75 smučarjev, ki so tekmovali v šestih kategorijah.

Tekmovanja se je udeležilo tudi 5 učencev naše šole: Jaka Jančič, Bor Vantur, Rene Kropec, Nino Gerečnik in Naja Simrajh. Izmed naših tekmovalcev je najboljši rezultat je dosegel Bor Vantur, ki je v kategoriji mlajših učencev osvoji 3. mesto.

Čestitamo!

Boštjan Stražišar

 

IGRE NEKOČ- MLIN (2. RAZRED)

IZDELAVA EKO ROBOTOV V 2. RAZREDU

PETJE IN PLES V 2. RAZREDU

MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V KOŠARKI ML. UČENCI

V torek, 8. 3. 2022 je na naši šoli potekalo medobčinsko tekmovanje v košarki za mlajše učence. Zelo smo veseli, da so se po dolgem času začela tudi šolska športna tekmovanja. Košarkarskega tekmovanja so se letos udeležile samo tri osnovne šole. Naši učenci 7. r in 6. r so se pomerili dvema zelo močnima ekipama. Kljub temu, da smo izgubili obe tekmi so naši dečki prikazali dobro in predvsem pa borbeno igro.

REZULTATI

  Rezultat
OŠ Anice Černejeve Makole : OŠ Pohorskega odreda Slov. Bistrica 23 : 31
OŠ Pohorskega odreda Slov. Bistrica : OŠ Kajetana Koviča Poljčane 39 : 38
OŠ Anice Černejeve Makole : OŠ Kajetana Koviča Poljčane 7 : 26

 

Končni vrstni red:

  1. OŠ Pohorskega odreda Slov. Bistrica
  2. OŠ Kajetana Koviča Poljčane
  3. OŠ Anice Černejeve Makole

 

Ekipo OŠ Anice Černejeve Makole so zastopali:

Bor Vantur, Filip Kitak, Klemen Žolnir, Gal Stariha, Gal Gracej, Lovro Kegl, Anže Kovačič, Jernej Dacinger, Aljaž Koren, Rene Kropec

 

Za prikazano igro jim iskreno čestitamo.

 

Boštjan Stražišar

 

 

ŠOLA V NARAVI

PROJEKT VARNO NA KOLESU

V sklopu projekta Varno na kolesu smo v 5. razredu ustvarili knjižico z naslovom Kolo in trajnostna mobilnost. Z njo želimo opozoriti na pomembnost uporabe trajnostnih prevoznih sredstev, predvsem kolesa. Sicer pa vam svetujemo, da jo prelistate kar sami. Verjamemo, da vas bo prepričala!
Učenci 5. razreda z učiteljico Klementino

KOLO IN TRAJNOSTNA MOBILNOST

USPELO NAM JE!

Leta 2021, ko je Slovenija nosila naslov evropska gastronomska regija, smo učenci izbirnega predmeta turistična vzgoja raziskovali jedi, ki so jih v naših koncih pripravljali nekoč. Pri tem so nam pomagale naše mame, babice in prababice, ki so nam zaupale kar nekaj odličnih receptov. Iz zbranih receptov je bilo lahko razbrati, da so nekoč pri nas jedli jedi, katerih sestavine so si pridelali oz. vzgojili sami.

V petek, 21. 11. 2021, na dan Slovenskega tradicionalnega zajtrka, katerega ključni namen je bil ozaveščanje o pomenu lokalnega sadja in zelenjave, smo se učenci izbirnega predmeta turistična vzgoja z učiteljico Jasmino Železnik odpravili v prostore društva kmečkih žena Makole. Tam sta nas s sveže pečenimi medenjaki in rogljički lepo sprejeli gospa Nada Šket in gospa Milica Podjavoršek. Najprej smo si izmenjali nekaj receptov ter se dogovorili, kaj bomo skuhali in spekli. Razdelili smo se v skupine in zavihali rokave.  Pod budnim očesom mentoric smo spekli slanike iz bele in tudi polnozrnate moke ter naredili jabolčno pito. Medtem ko so se naše dobrote pekle v pečici, smo spregovorili o preostalih tradicionalnih jedeh v Makolah in v Sloveniji ter se lotili priprave tradicionalnega sezonskega makolskega kosila, to je krompir, zelje in pečenica ter za piko na i še jabolčna čežana. Naše dobrote so bile resnično zelo okusne.

Zapisala Nina Galun skupaj z ostali učenci izbirnega predmeta turistična vzgoja.

PIRATI PLASTIKE

V okviru mednarodnega projekta Pirati plastike, katerega osnovni namen je ozaveščati o pomenu onesnaženosti naših morja s plastiko, smo se učenci pod mentorstvom učiteljic Jasmine Železnik in Mateje Krajnc odpravili raziskovati našo domačo okolico, natančneje Jelovški potok z okolico, kako je onesnažen z delci plastike. Seveda se je naše delo pričelo že pred odhodom na teren, ko smo se najprej v razredu seznanili s samim projektom, onesnaženostjo svetovnih morja, si ogledali video posnetke s pomočjo katerih smo se seznanili z metodami raziskovanja, si postavili raziskovalne hipoteze, pripravili vse potrebne pripomočke ter nato samo še čakali na ugodno vreme za izvedbo terenskega dela. Vreme nam jo je namreč kar nekajkrat zagodlo.

V petek, 5. 11. 2021, so bili izpolnjeni vsi pogoji, zato se nas je 9 učencev v okviru dejavnosti za nadarjene učence odpravilo na teren. Še pred odhodom smo se razdelili v štiri skupine.

Skupina A je s pomočjo učiteljice Jasmine raziskovala, koliko odpadkov je mogoče najti na rečnih brežinah, iz kakšnega materiala so  ter ali obstaja kakšna možnost, da bi odpadki z rečne brežine vstopili v reko. Določili so si tri različna območja  na rečni brežini (dno brežine, vrh brežine ter zaledje potoka), v vsakem od treh območij vzorčenja so na točko vzorčenja zapičili palico na kateri je bila pritrjena vrvica, s pomočjo katere so si določili radij in območje na katerem so iskali 2-3 cm ali večje koščke odpadkov. Med  njimi je bilo največ odpadne plastike. Ko so odpadke našli, jih je skupina poročevalcev fotografirala in  primerjala med seboj.

Skupina  B je z učiteljico Matejo raziskovala raznovrstnost odpadkov na obrežju potoka. Zanimalo jih je, v kateri kategoriji je odpadkov največ, katerih plastičnih predmetov za enkratno uporabo je največ ter kakšno je razmerje med plastiko za enkratno uporabo in drugimi odpadki. Ugotovili so, da na obrežju Jelovškega potoka ni odpadkov za enkratno uporabo, med ostalimi odpadki pa prevladujejo odpadki narejeni iz plastike.

Izmeriti smo morali  tudi mikroplastiko v vodi Jelovškega potoka, za kar je bila odgovorna skupina C. Ta je proučevala ali je v potoku kaj plavajočih predmetov, kako veliki in iz kakšnih materialov so, ter koliko večje mikroplastike po potoku potuje proti morju. Za projekt so nam poslali mrežo za vzorčenje mikroplastike. Mrežo je skupina privezala na most in jo potopila v potok za 60 minut. V tem času so opazovali plavajoče odpadke. Izmerili so tudi hitrost toka, tako da so v bližini mreže palico spustili 20 metrov po potoku in s pomočjo štoparice izračunali, da je hitrost toka 0,44 m/s. Skupina večjih plavajočih predmetov ni opazila, prisotnih je bilo le nekaj naravnih predmetov (list in vejice), kar je posledica obilnega deževja ter precej močnega vetra v dneh pred terenskim raziskovanjem.

Še zadnja skupina, skupina poročevalcev, je dogajanje spremljala in ga fotografirala. Na koncu smo se vrnili v šolo, kjer smo še enkrat analizirali in izpisali vse podatke. Dobili smo zelo lepo izkušnjo in veliko novega znanja.

Makolski pirati

 

Makolski pirati

TEHNIŠKI DAN V 1. RAZREDU - ŽIVIMO ZDRAVO

TEHNIŠKI DAN V 2. RAZREDU - IZDELAJ SAM

Učiteljici Anita in Mišela

UTRINKI V 1. RAZREDU IN PODALJŠANEM BIVANJU

V prvem razredu se: učimo, igramo, razmišljamo, poslušamo, rišemo, ustvarjamo, sodelujemo ... Seveda tudi pojemo, praznujemo, plešemo, se gibamo, raziskujemo in smo predvsem veliko na svežem zraku.
Učiteljici Anita in Mišela

TOUR PO MAKOLAH

ŠPORTNI DAN V 5. RAZREDU

ŠPORTNI DAN

Dan slovenskega športa

Vsi vemo, da smo Slovenci športni narod, kar dokazujejo ne le številni uspehi slovenskih športnikov, temveč tudi polna igrišča in športne dvorane, ceste, polne kolesarjev, tekači na številnih športnih prireditvah ter hribolazci in pohodniki.

Država je 18. junija 2020 na pobudo OKS - ZŠZ razglasila 23. september za Dan slovenskega športa.  Datum je izbran kot obletnica 23. septembra 2000, ko je ob zmagi veslačev Iztoka Čopa in Luke Špika ter strelca Rajmonda Debevca na poletnih olimpijskih igrah v Sydneyju prvič zaigrala slovenska himna Zdravljica.

Tudi letos smo na OŠ Anice Černejeve obeležili nov državni praznik – Dan slovenskega športa.

V četrtek,  23. septembra, smo z učenci in učenkami od 6. do 9. razreda izvedli prvi športni dan z naslovom: Atletika, kraljica športa.

V čudovitem jesenskem dnevu so se učenci pomerili v ATLETSKEM MNOGOBOJU. Tekmovali so v petih disciplinah (tek 50 m čez ovire, tek 400 m, met žvižgača, troskok in skok v višino).

Najboljšim učencem smo za  njihove dosežke podelili medalje.

REZULTATI:

Mlajše učenke (6. in 7. razred)

  1. Mia Dečman
  2. Špela Pavlič
  3. Sara Gajšek

Mlajši učenci (6. in 7. razred)

  1. Bor Vantur
  2. Klemen Žolnir
  3. Filip Kitak

Starejše učenke (8. in 9. razred)

  1. Lenka Rojs
  2. Maša Sagadin
  3. Sara Šošter

Starejši učenci (8. in 9. razred)

  1. Gregor Podjavoršek Gornik
  2. Jure Dacinger
  3. Nik Golob Tič

 Čestitamo!

Boštjan Stražišar

PRVI NARAVOSLOVNI DAN V 2. RAZREDU - PROMET - PROMETNI ZNAKI

EVROPSKI TEDEN MOBILNOSTI

Prometnemu ozaveščanju namenjamo na naši šoli veliko pozornosti. Posebej smo bili dejavni ob Evropskem tednu mobilnosti. V tem šolskem letu smo začeli sodelovati v projektu Varno na kolesu, kjer bomo z različnimi aktivnostmi uresničevali trajnosten način bivanja ter spodbujali vožnjo s kolesom. V Evropskem tednu mobilnosti smo uspešno izvedli Dan brez avtomobila - šli v šolo in iz šole peš ali se peljali s kolesom ter sodelovali v akciji Ulice otrokom. Izpeljali smo naravoslovni dan na temo prometa – spoznavali pomen prometnih znakov, izdelali knjižico Kolo in trajnostna mobilnost …  ter se z gospodom policistom pogovarjali o naši varnosti na poti v šolo in domov. Za našo varnost na poti v šolo so skrbeli makolski gasilci, redarji in policist, ki se vedno prijazno odzovejo našemu povabilu.

                                                                                              Zapisala: Klementina Mlaker

NARAVOSLOVNI DAN

V času Evropskega tedna mobilnosti so imeli učenci 1. razreda naravoslovni dan -V prometu. Najbolj so bili veseli, ko jih je obiskal policist. Podaril jim je didaktično igro in pobarvanke. Nepozabna je bila tudi akcija "Ulice otrokom", ko so učenci s kredami risali po asfaltni cesti.

Učiteljici Mišela in Anita

 

PRVI ŠOLSKI DAN

Prvi šolski dan je nekaj posebnega, saj ga vsak doživlja po svoje. Naš se je začel in končal v veselem vzdušju. Polni pričakovanj so prvič prestopili šolska vrata šole. Bili so zadovoljni, radovedni in ponosni, saj so postali prvošolci.

Učiteljici Mišela in Anita

 

Z USTVARJALNOSTJO IN INOVATIVNOSTJO DO PODJETNOSTI

V četrtek, 9. 9. 2021, in v petek, 10. 9. 2021, smo za učence od 6. do 9. razreda ob pomoči zunanje sodelavke izvedli tehniški dan na temo podjetnosti. Učenci so v manjših skupinah razmišljali, kako bi izboljšali počutje na šoli: najprej so izbrali problem, nato so določili ciljno skupino, sledilo je predlaganje rešitev za reševanje problema in razmislek, kdo bi jim lahko pri reševanju pomagal, predlagali so aktivnosti, s pomočjo katerih bodo problem reševali, opredelili stroške ter razmislili o prihodkih oz. dodani vrednosti, ki bi jim jo dejavnost lahko prinesla.

Učenci so bili zelo motivirani za delo, njihovi predlogi in rešitve pa domiselne. Vsaka skupina je svoje delo predstavila pred celotno skupino, nato pa je komisija, ki so jo sestavljale učiteljice naše šole in zunanja sodelavka, njihovo delo tudi nagradila.

Petra Bercko Beranič

 

FORMA VIVA MAKOLE 2021, KULTURNI DAN

V okviru simpozija Forma viva Makole smo z učenci od 6. do 9. razreda izvedli kulturni dan. Podali smo se po poti Forma vive in si sproti ogledovali kipe ter pri nekaterih tudi malce pokomentirali. Pri galeriji Dvoršak nas je sprejel Ivan Dvoršak in nas popeljal po parku skulptur. Učenci predmeta LS3 so tukaj tudi ustvarjali, ostali pa so rešili učni list. Razstava risb je na ogled v avli OŠ.
Prijetno utrujeni smo zaključili kulturni dan.

Dostopnost